kerst - Reisverslag uit Kingstown, St. Vincent van Merijn R. - WaarBenJij.nu kerst - Reisverslag uit Kingstown, St. Vincent van Merijn R. - WaarBenJij.nu

kerst

Door: Merijn

Blijf op de hoogte en volg Merijn

25 December 2006 | St. Vincent, Kingstown

Mijn eerste kerstdag is nu om, heb eerlijk gezegt niet echt het gevoel dat het nu kerst is. Hebben wel met zijn allen lekker gegeten in het restaurant van het schip en als gast behandeld, dat was wel erg leuk. Verder vieren we morgen met de keuken kerst, dus dan zal het gevoel wel komen. Ik vind het toch wel jammer dat ik nu niet thuis ben.

Ik snorkel nu bijna elke dag een uurtje blijft gewoon mooi, dat onderwaterleven.

We zijn een paar dagen bij het arme gedeelte van de caribean geweest. Het is echt een heel andere wereld. We zijn met de watertaxi naar een strandje gebracht om te snorkelen ,hier zit dan een familie in hun zelfgemaakte huisje boven een vuurtje te koken en de kinderen, die blij zijn met alles, hebben onze snorkels geleend en hebben uren gespeeld, ze vroegen of ze ons leeg blikje mogten en waren superblij, echt mooi om te zien dat je ze met eigenlijk niets heel gelukig kunt maken. Zo hebben wij toch een goed leven eigelijk.
Verder hebben we een rondleiding gehad van iemand van de lokale bevolking, we zijn eerst naar een waterval gegaan, daarna naar een vulkaan en naar een paar plantages. Dit was ook erg mooi. We zijn met zijn 2en bijna 3 uur op stap geweest. We gaven de jongens aan het einde een aantal dollars en ze wouden het niet aannemen, omdat ze het teveel vonden, echt gek.

de groeten aan allemaal

  • 25 December 2006 - 08:39

    Ron En Masja:

    Lieve Merijn,

    Merry Christmas,
    Feliz Navidad,
    Frohe Weihnachten,
    Malipayon nga Paskwa,
    Joyeux Noël,

    oftewel:

    VROLIJK KERSTFEEST!


  • 25 December 2006 - 08:43

    Masja:

    Ik kan me goed voorstellen dat Kerst daar ver weg 'niet echt' is! Hoop dat het vandaag toch een fijne dag wordt en denk maar even aan het saaie grijze weer hier als je weer gaat snorkelen!

  • 25 December 2006 - 14:00

    Jim:

    heej ouwe ,, als je hier bent gaan we ook ff lekker snorkelen hahah:), het kerst vieren voor jou is nu niet zoals normaal, maar zou vast we leuk en apart zijn. ik hoop dat je nog een fijn 2e kerstdag heb groetjes jimmy

  • 25 December 2006 - 14:21

    Familie Ruijs:

    hey merijn
    Wij wensen je hele prettige kerstdagen vanuit een heel grauw nederland.
    Zal wel heel vreemd zijn om kerst te vieren in de warmte , en te snorkelen met de kerst. Heel veel plezier.
    groetjes familie ruijs

  • 26 December 2006 - 15:02

    Zegerien:

    Van ons natuurlijk ook hartelijke kerstgroeten, raar en anders, maar het blijft kerst...
    Hopelijk krijg je het gevoel ook nog.Maar misschien heb je je dat al een beetje gerealiseerd toen je contact had met de "locals"?? Moet een hele bijzondere ervaring geweest zijn, vooral vanaf jullie schip.
    Voor over een paar dagen alvast:
    "einen guten Rutsch"...
    Liefs
    René Zegerien Lars Axel


  • 27 December 2006 - 18:21

    Riny:

    Leuk om eens te lezen wat je beleeft zo ver weg.
    Groeten van ons e ik hoop dat je een gezellig oud- en nieuw daar hebt.

  • 28 December 2006 - 13:44

    Opa En Oma:

    Hallo Merijn, wij konden jou geen fijne kerst wensen omdat onze computer kapot was. maar we wensen jou wel een heel gelukkig 2007. liefs van ons allebei. xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

  • 28 December 2006 - 18:53

    Renske:

    Hey Merijn!
    Ja de kerst is alweer voorbij, bij jou eerder dan bij ons! Nu alweer bijna oud en nieuw! Hoeveel uur scheelt het ook alweer? Bij jou begint het nieuwe jaar 8 uur eerder toch? Dus is het hier 4 uur smiddags als het bij jou het vuurwerk knalt. En bij jou 8 uur sochtends als wij proosten. Klopt dat?Dat vind ik een nog veel vreemder idee! Ben benieuwd naar je volgende verhaal! Dikke kus Renske

  • 28 December 2006 - 22:48

    Masja:

    Rens, bij Merijn is het 5 uur vroeger, dus als wij proosten op het nieuwe jaar en jij van de door mij gebakken oliebollen geniet, is hij nog met het avondeten bezig! En als wij net slapen belt hij ons om ons een goed nieuwjaar te wensen, toch, Merijn?



  • 30 December 2006 - 20:26

    Dick & Micheline:

    Oud & nieuw in Nederland is geweldig maar wat je nu meemaakt is eenmalig en we hopen dat je heel veel plezier hebt! De groeten uit een nat en stormachtig Ugchelen.

  • 31 December 2006 - 13:52

    Leo En Anita:

    Hoi Merijn,
    De beste wensen jongen voor het nieuwe jaar.Wat ontzettend leuk om je verhalen te lezen !!!. Hoop dat je er in het nieuwe jaar mee doorgaat. Lijkt me trouwens wel een erg groot contrast dat jullie luxe schip zo dicht bij de arme bevolking ligt.Gaan jullie nog vuurwerk afsteken ?
    Veel plezier in ieder geval.
    Groetjes Leo en Anita

  • 31 December 2006 - 23:05

    Masja:

    Lieve merijn, per telefoon kan ik je nu niet bereiken, dus even zo:
    EEN HEEL GOED, GEZOND, VERRASSEND 2007 VOL VRIENDSCHAP EN SUCCES GEWENST!!

  • 01 Januari 2007 - 10:54

    Ron:

    Hoe durft ze mijn naam er niet bij te schrijven.
    Merijn,
    een net zo fantastisch 2007 gewenst als dat 2006 ook al was!!.
    (Ik heb de weddenschap gewonnnen; dat jullie oliebollen hebben gebakken)
    Lus je ze zelf nog wel als je de hele dag in de olielucht hebt gewerkt?
    en waren ze wel zo lekker als thuis? Bij deze het thuisrecept. tuttifrutti en rozijnen en extra appel, een dag in de rum gedrenkt en het beslag met bier gemaakt.
    en daarnaast de appelflappen en kiwiflapjes.

  • 01 Januari 2007 - 11:14

    Masja:

    Ron, omdat 2 berichtjes leuker zijn dan eentje :-) én jij nu kunt reageren op het telefoontje van vannacht!
    Merijn, we zijn benieuwd hoe het oudejaarsfeest op het zwembaddek was!

  • 01 Januari 2007 - 21:34

    Saskia:

    hey mereijn,
    erg leuk om je verhalen te lezen over het verre daar! hoop dat je een leuke oud en nieuw hebt gehad! Ik wens je al het goeds en moois toe in het nieuwe jaar!
    groetjes saskia

  • 06 Januari 2007 - 17:58

    Masja:

    Geen idee wanneer je dit leest, want volgens mij hebben jullie nog steeds geen internetverbinding (en als ik bel krijg ik een Spaans-sprekende dame met een tekst die me weinig zegt, het zal wel betekenen dat er geen verbinding is...)!? Je hebt in elk geval heel wat achterstallig leeswerk hier!
    Ik neem aan dat alles aan boord nog okee is en dat het weer bij jullie beter is dan hier :-).
    Tot mails of bels!

    Liefs, Masja



  • 15 Januari 2007 - 09:41

    Harma:

    Hoi Merijn,

    James en ik waren met de kerst in Sint Maarten, jammer genoeg gingen jullie in die periode net niet daarheen. Ik heb een overtochtje naar Saba gemaakt, maar dat viel met die deining niet mee. Hoop dat jij daar geen last van hebt. Een heel goed nieuw jaar gewenst en geniet van je werk en alles er omheen.

    Groet

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Merijn

Op 31-10-2006 begon mijn contract voor 4 maanden als kok op de Seadream II, een zeer luxe cruiseschip van een Noorse rederij dat in de zomer in de Middellandse zee vaart en in de winter in de Caribbean. Op 13-05-2007 begon mijn tweede reis met de Seadream II. Op 13-11-07 vertrok ik voor mijn 3e reis met de Seadream. Op 13-04-08 was ik weer thuis. Op 27-02-09 vertrok ik naar Curaçao om daar te gaan werken.

Actief sinds 31 Okt. 2006
Verslag gelezen: 132
Totaal aantal bezoekers 69447

Voorgaande reizen:

27 Februari 2009 - 16 Maart 2010

Mijn vierde reis

Landen bezocht: