Aan boord in het warme oord - Reisverslag uit Charlestown, St. Kitts and Nevis van Merijn R. - WaarBenJij.nu Aan boord in het warme oord - Reisverslag uit Charlestown, St. Kitts and Nevis van Merijn R. - WaarBenJij.nu

Aan boord in het warme oord

Door: Sinterklaas

Blijf op de hoogte en volg Merijn

05 December 2007 | St. Kitts and Nevis, Charlestown

Merijn, wat heb ik nu gehoord?
Je bent nog steeds bij de Seadream aan boord?
Dat had ik werkelijk niet gedacht
had je echt in Almere verwacht.
Het is nu al de derde keer?
‘k ben benieuwd, ga je hierna nog meer?
Toen ‘k het kookpiet vertelde werd hij even stil
“Sint, dát is eigenlijk wat ik wil!
want koken voor de rijken der aard’
is toch anders dan koken voor een ouwe en z’n paard!”
En wat heb ik verder gehoord?
zijn er nauwelijks Nederlanders aan boord?
Dan kun je speculaas en marsepein eten
dit jaar zeker wel vergeten?!
Zeg Merijn, kun je ook Spaanse gerechten koken?
Paella maken, visjes roken?
Gazpacho en tapas vind ik ook goed
weet je hoe je dat maken moet?
Misschien dat ik dat eens bij je kom halen,
of kan Sint de Seadream niet betalen?
Dan neem ik al m’n Pieten mee
zij houden ook veel van de zee
en zeker ook van dat fijne witte zand
zo mooi zie je ’t niet op het Spaanse strand.
Maar voorlopig zit ik hier in kou en regen
en kom ik Hollandse kindertjes tegen
die ik kadootjes zal gaan geven
zodat ze een fijn sintfeest zullen beleven.
Jouw pakje is al met je meegegaan,
heb je het al open gedaan?
Want ook bij jou op die mooie boot
lust je vast wel een pepernoot!
Merijn, ik stop nu dit gedicht
voor jou en mij roept weer de plicht!
Misschien ze ik je volgend jaar weer echt
Groeten van Sint en van zijn knecht!

  • 05 December 2007 - 11:57

    Sint:

    en natuurlijk ook van de andere Pieten
    die nu lekker van een Zwarte Pietentaart gaan genieten....
    Veel plezier aan boord maar weer
    en tot een volgende keer....

  • 05 December 2007 - 15:31

    Oma:

    Merijn, dit moet je even weten.
    Sint is jou niet vergeten.
    Hij maakte een mooi gedicht voor jou.
    Wat is die ouwe vent toch trouw.
    Ik hoop dat je in gezondheid lezen mag
    Dan heb jij weer een fijne dag.
    Werk niet te hard, dat is niet goed.
    Doe alleen maar wat je doen moet.
    En dat is volgens mij al meer dan genoeg.
    Want `s morgens begin jij vast al vroeg.
    En zo ben jij de hele dag in de weer.
    Niet èèn keer , maar telkens weer.
    Merijn, ik stop. het beste ermee.
    Vermaak je daar maar, op de zee.
    Veel liefs van ons allebei.
    Ik bedoel dus, van opa en mij.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Merijn

Op 31-10-2006 begon mijn contract voor 4 maanden als kok op de Seadream II, een zeer luxe cruiseschip van een Noorse rederij dat in de zomer in de Middellandse zee vaart en in de winter in de Caribbean. Op 13-05-2007 begon mijn tweede reis met de Seadream II. Op 13-11-07 vertrok ik voor mijn 3e reis met de Seadream. Op 13-04-08 was ik weer thuis. Op 27-02-09 vertrok ik naar Curaçao om daar te gaan werken.

Actief sinds 31 Okt. 2006
Verslag gelezen: 180
Totaal aantal bezoekers 69661

Voorgaande reizen:

27 Februari 2009 - 16 Maart 2010

Mijn vierde reis

Landen bezocht: