eerste dag op de sauce - Reisverslag uit Charlotte Amalie, Amerikaanse maagdeneilanden van Merijn R. - WaarBenJij.nu eerste dag op de sauce - Reisverslag uit Charlotte Amalie, Amerikaanse maagdeneilanden van Merijn R. - WaarBenJij.nu

eerste dag op de sauce

Door: Merijn

Blijf op de hoogte en volg Merijn

09 December 2007 | Amerikaanse maagdeneilanden, Charlotte Amalie

Mijn eerste dag als chef de partie zit erop. Heb de hele dag gewerkt van 6 uur 's ochtends tot 11 uur 's avonds. Was wel een uitdaging, we hebben namelijk een vol schip met alemaal mensen van het office en andere belangrijke mensen, dus alles moest helemaal tip en top zijn, dat is voor de eerste dag wel gelukt dus, maar de rest van de week moeten we nog maar zien.

Het was wel een drukke dag maar de chef vond dat het erg goed ging, alle saucen wat ik had gemaakt vond hij lekker en heeft hij niets aan veranderd, dat was wel goed dus.

's Avonds ging het wel redelijk, wel erg druk en moest me hoofd er echt bij houden, het ging natuurlijk wel wat langzamer dan anders ,maar dat is logish. Alle gasten vonden het erg lekker, had wel helaas een gast die zijn bord trugstuurde omdat hij zijn vlees niet rood genoeg vond.. .

Ga nu snel slapen zodat ik morgen weer fit ben

nou, de groeten uit st thomas.

  • 10 December 2007 - 09:31

    Masja:

    Wedden dat het de rest van de week ook gaat lukken? Ik heb je dat vaker horen zeggen..., weet je nog wat je zei toen je na je eerste Amstel-dag thuiskwam? Vast niet :-), maar ik wel, je dacht het nog geen week uit te houden, het werden 2 jaar!
    Maarre, ik word al moe als ik het lees, dat wel!
    Vast welterusten voor vanavond (volgens mij wordt het nu nog moeiljker je wakker te maken....) en dank dat je ons zo op de hoogte houdt!
    Liefs!

  • 10 December 2007 - 10:11

    Alianne:

    ach ja, zeurpieten heb je overal...
    petje af hoor, als ik het zo lees is het de hele dag in de benen en dan ook nog kwaliteit afleveren.
    trouwens erg fijn dat je ons zo op de hoogte houdt, t is erg leuk om het zo vanuit hier mee te beleven.
    succes verder
    liefs, Alianne

  • 10 December 2007 - 20:46

    Josine En Remy(sr):

    Hoi merijn, weer een uitdaging erbij en je doet het supergoed. Wij doen je het niet na!!!. Je hebt eigelijk al een groot compliment van je chef doordat hij alles lekker vond.Beter kan je niet hebben. Wat dat rode vlees betreft, ach ja, smaken verschillen dus niks van aantrekken.Leuk om je te volgen met de foto's bij de site. succes en de groetjes van remy en josine.

  • 10 December 2007 - 22:07

    Marit:

    Hoi merijn,
    ziet er weer leuk uit die reis die je aan het maken bent tijdens je werk!
    veel werk plezier, wij gaan volgende week maar weer gewoontjes naar de sneeuw in Saalbach
    .
    liefs marit

  • 14 December 2007 - 07:58

    Masja:

    Ben erg benieuwd of je nog iets van het noodweer rond Puerto Rico gemerkt hebt?!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Merijn

Op 31-10-2006 begon mijn contract voor 4 maanden als kok op de Seadream II, een zeer luxe cruiseschip van een Noorse rederij dat in de zomer in de Middellandse zee vaart en in de winter in de Caribbean. Op 13-05-2007 begon mijn tweede reis met de Seadream II. Op 13-11-07 vertrok ik voor mijn 3e reis met de Seadream. Op 13-04-08 was ik weer thuis. Op 27-02-09 vertrok ik naar Curaçao om daar te gaan werken.

Actief sinds 31 Okt. 2006
Verslag gelezen: 151
Totaal aantal bezoekers 69453

Voorgaande reizen:

27 Februari 2009 - 16 Maart 2010

Mijn vierde reis

Landen bezocht: